Thursday, July 05, 2007

Mely területekre érdemes befektetni a következő 3 évben? - Update

Az alábbi bejegyzésben említettem, hogy kérdezték tőlem, mi lesz a legjobb befektetés a következő három évben. Ez inkább tippjáték, mint "rocket science", de írtam általános tanácsokat és három céget is, amiből egyet emeltem végül ki, kérésre. A teljes cikk a Haszon magazinban olvasható. Az összefoglaló és a leírás erre vonatkozó részét kiemeltem:



Amit itt aláhúznék az az, hogy az árfolyamban látható trend nélkül semmi értelme belevágni, talán ez a legfontosabb befektetési szempont. Kiegészítésül: a Vestas-al igazán jól kereskedni a dán piacon lehet, a Xetra-ra is be lehet vezetni, de itt csak pár ezer darabos a jellemző forgalom, szélesebb a bid/ask spread.

Az összeállítás nagyon jó lett, több olyan befektetési tipp van benne, ami eszembe nem jutott volna, pl. művészi fotó, karóra (!). De egyébként is érdemes megvenni a mostani Haszon magazint, például a végefelé olvasható Jaksity György interjú, annak is 2-3 zseniális válasza miatt. (Remélem senki nem mondja majd, hogy újság ügynök vagyok).

---

Vicces néha a médiában nézni és hallani azokat a bank hirdetéseket, amelyek hiteleket kínálnak. Különösen akkor, ha mindig ugyanaz a család/ember veszi fel a különböző kölcsönöket. Az egyik kedvencem a Provident-es fickó, aki szinte havonta, de fontosabb ünnepeknél felveszi a jó magas kamatozású gyorskölcsönt, szegény egyik adósságból a másikba esik.

Itt pedig az Erste-s családról olvasható egy szerintem mókás összeállítás. Szurkolok nekik, hogy kikászálódjanak az adósságcsapdából.

---

(Sok email-t és commenteket is kaptam az életbiztosítási ügynökökkel kapcsolatos bejegyzésemre, ezért erről még lesz szó. Stay tuned.)

No comments: