Sunday, September 10, 2006

9/11


Már 5 éve volt.
Amikor történt éppen Münchenben voltam, a Nymphenburg-i kastélyban, egy csoporttal. Mivel a kastály parkjában voltunk, nem volt a közelben TV. Sorra szólaltak meg a mobiltelefonok, és ült ki az arckifejezésekre a döbbenet. Nem értettem miért, aztán engem is hívtak otthonról. A hirtelen ijedtségre jellemző, hogy a családom egyik tagja zokogva kért, hogy azonnal menjek haza Budapestre.
Amint tehettem berohantam egy netkávézóba. Megnéztem néhány videót és nem hittem a szememnek. Az amerikai oldalak túl voltak terhelve, ezért a hazai webről tájékozódtam. Néhány magyar turista ezt meglátta és mivel nem voltak képben, megkérdezték mi történt. Amit tudtam, elmondtam nekik, majd azt tanácsoltam, hogy ha autóval vannak, azonnal vegyenek benzint, mert lehet, hogy napokon belül akár a két-háromszorosára is felmegy az ára. Ez jó tanulság volt arra nézve, hogy mennyire nem szabad hirtelen, hiányos információk alapján dönteni, ami nagyon is érvényes a tőzsdére nézve is.
Egy tőzsdei fórumon Wolf azt írta, hogy 9/11-el valami végleg megváltozott. Akkor azt mondtam, hogy nincs igaza, és most is ezt mondom. De el kell ismernem, hogy az elmúlt 5 év inkább őt igazolta. Alig egy hónapja voltam Londonban, éppen az állítólagos meghiúsított géprobbantás sorozat idején. Hazafelé az ellenőrzésnél a cipőnket is le kellett venni. Még egy könyvet sem vihettem fel a gépre. És mindenhol gépfegyveres őrök álltak. Ilyenkor nehéz lenne azt mondani, hogy semmi sem változott.
Kedves Blog olvasóim!
Kérlek írjatok egy 1-2 mondatos definíciót a terror kifejezésre! MIUTÁN ezt megtettétek, klikkeljetek a lenti linkre:
Bizonyára sokan írtatok robbantásos cselekményekről, szélsőséges politikai, vallási nézeteket valló merénylőkről, és még sorolhatnám. Ezt a hibát én is elkövettem.
A terror valójában nem más, mint a fenyegetettség és veszély hangsúlyos és folyamatos jelenléte. Nemcsak fanatikus arabok, hanem szűk vagy tág politikai, vallási csoportok, államok, pártok, kisebb-nagyobb hatalmi pozícióban lévő emberek, akár családtagok is terror alatt tarthatnak másokat.
Érdemes azon elgondolkozni, hogy az elmúlt 5 évben kik is voltak elsősorban azok, a félelem és fenyegetettség érzését szinte állandóan napirenden tartották.
Érdemes azon is elgondolkozni, hogy a mai napig nem tisztázódtak 9/11 kapcsán az alábbiak:
-Honnan vették a hatóságok, hogy Bin Laden állt az akció mögött, alig 24 órával a támadások után
-Pontosan miért dőlt le a WTC három legmagasabb tornya a becsapódások után, amelyből az egyikbe nem is csapódott repülőgép.
-Pontosan mi csapódott be a Pentagonba és miért éppen abba a részébe, amely éppen felújítás alatt volt.
-Miért zuhant le a United 93 járata. (a nemrég megjelent film, erre ad egy lehetséges magyarázatot)
-Kik és milyen okból vásároltak put opciókat az érintett biztosítókra és légitársaságokra, napokkal 9/11 előtt.
-Mi volt a kapcsolat a terrorcselekményeket elkövető feltételezett szervezet, és az akkori iraki vezetés között (egy aktuális szenátusi vélemény szerint semmi)
...és még hosszasan sorolhatnánk.
Szó sincs arról, hogy bárki igazat adna az összeesküvés elméleteknek. De a hivatalos verzió, mind a mai napig nem ad megnyugtató választ a fenti pontokra.
--
A CNN weboldala élőben fogja visszaadni az eseményeket az 5 évvel ezelőtti napról:

No comments: