A technikai elemzés egyik legfontosabb eszköze a relatív teljesítmény vizsgálata. Melyik részvény teljesítette felül a másikat, és melyik alúl: ez gyakran a későbbi árfolyamalakulásra nézve is kiváló indikációval szolgál. Azonos ágazatnál ezek az eltérések általában sokkal kisebbek, mint az egyes ágazatok, pláne szektorok között.
Az utóbbi egy évben azonban az európai autógyártók részvényeinek árfolyamai nem úgy mozogtak, mint egy család, hanem mint vadidegenek, akiknek semmi közük egymáshoz. Ez azon kivételes esetek egyike, amikor a következő hónapokban inkább közeledni fognak egymáshoz a nagy jelentőségű, de elképesztő nyomás alatt lévő ágazat tagjai. Esetleg a BMW-nek van esélye (tovább) elszakadni).
Meglepő módon a legerősebb EU autógyártó a Fiat, akinek ugyan volt honnan visszajönni, mégis váratlan a 70% körüli 52 hetes teljesítménye. Az egyik legnagyobb európai vetélytárs a Renault, több mint 40%-kal van lemaradva. Itt is olyan érzésem van, hogy szűkülni fog az olló.
No comments:
Post a Comment