Thursday, July 06, 2006

A Megfejtés 2. - Időtáv

A mai fórum beszélgetésen volt egy érdekes megjegyzés a múltkori bejegyzés kapcsán:
Most közzéteszem a válasszal együtt:
"A legutóbbi beirásodban a blogotokon nagyon türelmetlennek minősítetted a 3 évnél rövidebbre tervező befektetőket és 3-6 évre tetted a már viszonylag ideálisnak mondható időtávot (sőt az írásodból olyasmit éreztem ki hogy az ennél rövidebb távra 1-2év esetleg kevesebbre befektetni vágyókkal nem is szívesen foglalkoztok). Az akcióitokból, legalábbis amiket láttam a blogon illetve a modellportfólióitokban és a befektetési stratégiátokban én ennél rövidebb távokat vélek felfedezni sokszor swinges esetleg DT üzleteket is. A célpont és a belépési pont kiválasztásában is inkább a TA mint a funda játszik szerepet. Én itt egy kis ellentmondást látok. "
"A 12 hónapnál rövidebb időre befektetőket minősítettem türelmetlennek, azon túl 24 hónapig sem éppen nagy türelemről beszélhetünk. 24 hónap felett már valamelyest OK, de azért ez erősen függ a befektetés típusáról. Nagyon fontos különbséget tenni a befektetés és az egyes spekulatív ügyletek között. Például lehet, hogy az említett alap pár hónapos pozíciót vesz fel, ez spekuláció. De ha valaki pénzt helyez az alapba, akkor az már befektetés. A spekulatív ügylet bármennyire rövid is lehet, akár pár perces is (tartottunk ilyen kurzust is), ha jól van felépítve és sikeres. De ha valaki ezt is használjam akkor is több évben gondolkodjon. Több év alatt fog kijönni a jó eredmény ha jó a stratégia. Bármit is csinálsz, 3-6-12 hónap alatt ne gondold meg magad, mert éppen kifogtál egy rosszabb időszakot. A blog-ban ezt nem fogalmaztam meg egyértelműen, ki fogom egészíteni. Szó szerint azokkal nem foglalkozunk aki "pár hónap alatt várja a csodát". Irreális elképzeléseknek nem tudunk megfelelni. Több évben kell gondolkozni, és reális hozam-kockázat párosításban. "

No comments: