Tuesday, April 18, 2006

A legkellemetlenebb kérdések

Nagy sikert aratott a kellemetlen kérdésekkel foglalkozó cikkem, nagyon sok újabb kellemetlen kérdést kaptam, amit a befektetőnek érdemes magának feltennie rendszeresen.

A győztes kérdés:

Alkalmas vagyok-e tőzsdei kereskedésre?

Nem látványos, de telibe talál. Egyszerűen vannak emberek akiknél genetikailag kódolt a veszteség a tőzsdén. Ők inkább bízzák a pénzüket profikra. Általában azok ilyenek, akik mindig azt szeretnék, hogy igazuk legyen. Ha így történik: kérkednek vele. Ha nem így történik: magukba omlanak, nem ismerik el a hibát, majd újult erővel követik el ugyanazt. Nem tudod őket erről lebeszélni. Nekem (is) elhihetitek, próbáltam. De több brókertől és tanácsadótól kaptam az elmúlt napokban leveleket, akik hasonlóról számolnak be.

További jó kérdések az olvasoktól:

Mennyire befolyásolják érzelmeid a kereskedést?
Van e hatása az érzéseidnek, vágyaidnak a kereskedésedre?

Annak idején (nem tudom mennyi ideje) amikor elkezdte az
elemzöi/ befeketetöi pályafutást élesben mi az amitöl a legjobban félt, és van e manapság is olyan amitöl fél?


Mire jó a Bróker?

ha a felvett pozícióddal konokul ellentétesen mozog a piac és egy nagy bukót kell "realizálnod", kire fogsz haragudni ? (mert hogy haragudni fogsz valakire erősen az biztos!)

Mekkora hozamot értem el a tőzsdén az elmúlt x év alatt? És ha levonom belőle a brókerdíjakat és egyéb járulékos költségeket? Lehet, hogy az állampapírral jobban jártam volna?

Tekintettel vagyok-e arra, hogy az árfolyam ingadozások (veszteség) meghaladhatják akár az eddig ismert legszélsőségesebb esetek is?

Ez különösen tetszik még, mindenképpen dobogós:

Ha ilyen okosan megfogalmaztad magadnak és másoknak a kérdéseket, miért nem vagy igazán sikeres elismert ember?

(A válasz: az vagyok (kérdés persze hogy mit tekintünk igazán elismertnek), egyébként a kérdések nagy részét nem én találtam ki, hanem gyüjtöttem, jeleztem is a cikk végén)

Ez pedig a slusszpoén:

Hogyan lehettem ekkora marha?

:)

No comments: