Friday, December 22, 2006

Búcsú a Graphisoft-tól?

Már több mint 5 éve, a fundamentális elemzésből írtam a diplomamunkámat, amelyet a Graphisoft értékelésében vezettem le. Bár a legjobb osztályzatot kaptam rá, az elemzésben megjelölt árat soha nem érte el a papír. Akkorra már sokat olvastam a technikai elemzésről, piaci pszichológiáról is, ami segített abban, hogy végül jól időzítve tudjak beszállni, és kezelni a Graphi pozíciómat, mára sokat elért netes fórumozóknak és a szerencsének is köszönhetően nem a diplomamunkámra hallgattam.

Az volt a végső, és egyértelműen meggyőző lecke arról, hogy a fundamentális elemzés kevés az időzítéshez, vagy jó stratégia esetén nincs is rá szükség. Elég ránézni a Graphisoft 7 éves pályafutására a BÉT-en. A cég és a termékek nagyszerűek voltak 3-4 éve is, mégis sehol sem volt az árfolyam a 9 Eurós ártól, amin opciót szerzett az egyik legnagyobb vetélytárs.



---

Még egy cikk a fundamentális elemzés kapcsán: Verjük meg a benchmark-ot!

---

Kellemes Ünnepeket Kívánok a blog minden olvasójának!

2 comments:

Anonymous said...

Neked is kellemes ünnepeket! Pihend ki magad, hogy ezentúl is legyen energiád nekünk bejegyzéseket írni! :)

Faluvégi Balázs said...

Utólag is nagyon köszönöm!

BUÉK neked is!