Wednesday, July 15, 2009

Miért nem érsz el telefonon?

Ez egy gyakorlati jellegű bejegyzés, ténylegesen csak a címben feltett kérdésről írok, ha számodra ez nem érdekes, akkor nem igazán érdemes elolvasnod, egyéb befektetési témáról nem lesz szó.

Mostanában sokan kérdezik, hogy miért nem lehet telefonon közvetlenül engem, illetve a BWM-et elérni.

Talán sokan emlékeztek a tavalyi bejegyzésre, ahol egy tipikus munkanapomról, illetve cégünk belső életéről írtam. Aki nem olvasta, és kíváncsi a címben feltett kérdésre adott válaszra, annak mindenképpen érdemes elolvasnia előbb. Nem ismerek mást, aki nyilvánosan ilyen sokat osztana meg a munkanapjáról ezen szakmán belül.

A korábbi bejegyzésból is látható volt, hogy az ügyfelekkel annak idején is főként nem én egyeztettem. Azóta volt egy átalakulás és a különbség annyi, hogy a tevékenységek nagy részét már nem mi látjuk el, nekünk mostantól a befektetési stratégia fejlesztése és annak napi szintű felügyelete a feladatunk. Pontosabban nem nekünk, hanem nekem, mert amióta minden egyéb tevékenységet nem mi végzünk, egyedül az én munkámra van állandóan szükség a BWM-től. Ez egy gyakran nagy koncentrációt, és megosztás nélküli figyelmet megkívánó feladat. A legtöbbször nincs arra lehetőségem, hogy akár egyetlen másodpercre is megszakítsam, amit csinálok.

Természetesen mivel rajtam kívül állandó munkatárs nincs, ezért a cég kommunikációját is én kezelem. A beérkező telefonhívások és email-ek 95%-a ügynöki hívás/spam. Email esetén ez nem probléma, mert nagy részét kiszűri a rendszer, a maradék pedig együtt kijelölve két kattintással törölhető. Telefon esetén már nem ilyen egyszerű a helyzet. Néha percek telnek el, amíg kiderül a hívó szándéka, és újabb percek az illető lerázásával, ha nem akarom ezt nagyon bunkó lenni (régi blog olvasók emlékezhetnek, hogy még udvarias, de határozott lerázás esetén is vannak, akik bunkó módon reagálnak). Sajnos a Zrt. miatt azt hiszik a hideghívók, hogy egy hatalmas cég vagyunk, és tömegesen kérünk gémkapcsot, vagy bórkostolást, ezért óvatosan számolva is napi átlag 5 hívás érkezik, 4 perccel számolva összesen napi 20 perc jön ki, ez havonta majdnem egy teljes munkanap ideje. Ráadásul nem is beszéltünk a nyaralás közbeni hívásokról (nagy roaming díjak mellett), van aki hétvégén hív. A legrosszabb mégis az, hogy másodperceknek is jelentősége lehet, ha egy éles piaci szituációban érkezik egy ilyen hívás. A valóban érdemi hívás ezen mennyiségnek a töredéke, de azonnal ezekkel sem tudok az esetek többségében foglalkozni a teendőim miatt. Ráadásul a telefonos egyeztetésnek az is hátránya, hogy nem rendszerezett és nem átgondolt annyira mint az írásos, továbbá kevésbé átlátható. Írásban, főként email-ben van időd és lehetőséged átgondolni mit szeretnél kérdezni, és én is strukturáltabb, több információt tartalmazó választ tudok adni. Persze az írásos kommunikáció lassabb, de ritka az olyan eset, ami ennyire sürgős lenne.

Nagyrészt a fenti okok miatt az alábbiakat találtam ki. Vagy hagyjatoküzenetet, vagy ami még jobb: írjatok email-t az info (kukac) bwm.hu címre. Ezeket rendszeresen ellenőrzöm, nyaralás alatt is. Néhány további kérés: ha a hívó megvárja a szöveget, majd a hangjelzés után nem mond semmit, csak leteszi a telefont, annak semmi értelme, még ha hallom is a számot, nem fogom visszahívni, hiszen nem tudom, hogy nem éppen cafeteria-tanácsadást akart-e az illető árulni. Akinél csak lehet email-en reagálok, kérem, hogy erre írjátok, vagy ha hangpostán hagytok üzenetet, az email címeket is mondjátok be. Továbbá az Alap befektetőit kérem, hogy mielőtt kérdést tesztek fel, előtte minden kapcsolódó információt olvassatok el a www.bwm.hu/alap címen, sok időt fordítok arra, hogy ott hasznos dolgok legyenek, és minden kérdésre megkapjátok a választ. Ami ott szerepel, annál több információt telefonon sem tudok adni az alapról, és nem is ismerek itthon olyan alapot, aki ilyen szinten igyekszik egy oldalon mindent leírni, ezért kérlek csak akkor keressetek, ha annak elolvasása után nem világos valami.

Tudom, hogy sokan önzőnek gondolják ezt az eljárást, de kérem a megértéseteket, ezzel a módszerrel nemcsak magamnak, hanem másoknak, nektek is időt és hatékonyságot tudok biztosítani.

No comments: